Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
In 1967 onthulde Alfa Romeo een van zijn meest legendarische modellen: de 33. Het was een racewagen met een bloedmooi koetswerk. Zowel zijn rondingen als zijn V8 brachten jong en oud aan het dromen. Niet veel later werd trouwens een straatlegale versie getoond, de 33 Stradale. Zijn typische jaren ’60-welvingen maken dat hij vaak een van de mooiste auto’s ter wereld wordt genoemd.
Maar aan het eind van de jaren ’60 waren dit soort rondingen uit de mode geraakt. Marcello Gandini, op dat moment een sterontwerper bij Bertone, was zich daar terdege van bewust. Op basis van de 33 tekende hij iets heel radicaal, met een extreem strakke en agressieve lijn. Technisch gezien neemt hij de motor van de racewagen gewoon over: een centraal ingeplante 2.0-V8, opgevoerd tot meer dan 230 pk bij bijna 9.000 o/m.
Van de radicaal vooruitstrevende en extreem performante Alfa is helaas slechts één exemplaar gemaakt. Al moeten we daar niet te lang bij stilstaan: Gandini gebruikte de Carabo als basis toen hij het design tekende van de… Lamborghini Countach, met zijn lage en hoekige lijnen en zijn vleugeldeuren.De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.