Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De Ferrari Rossa moest in de eerste plaats designhuis Pininfarina in de bloemetjes zetten, dat in 2000 zijn 70ste verjaardag vierde. De designers waren – en zijn nog steeds – kind aan huis bij Ferrari, en het was de Japanner Ken Okuyama die deze Ferrari Rossa uit zijn pen toverde.
Okuyama zou niet veel later ook de Ferrari Enzo tekenen, en de Rossa gaf al enkele hints voor de nabije designtoekomst van Ferrari. De achterlichten uit deze conceptcar zouden bijvoorbeeld hun opwachting maken op de Enzo, en de vorm van de koplampen zou na deze Rossa ook wijzigen op de productiemodellen: die werden smal en verticaal, zoals bij de Enzo en bij de Ferrari 599 het geval was.
De basis voor deze Ferrari Rossa werd gevormd door een ander zeldzaam model: de Ferrari 550 Barchetta. Deze cabrioletversie van de 550 Maranello werd eerder in 2000 geïntroduceerd en was beperkt tot 448 exemplaren. Onder de motorkap – al is hij ook deels zichtbaar – huist dus dezelfde 5,5 liter grote atmosferische V12, goed voor 485 pk.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!