Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De naam verraadt eigenlijk de rest al: de Maserati Cinqueporte is een vijfdeursversie van de berline Quattroporte uit 2008. Door het traditionele kofferdeksel te vervangen door een klep tot in het dak werd de berline een break…
Om heel eerlijk te zijn kwam het idee niet van Maserati zelf maar van een Emir uit het Midden-Oosten. De man, die duidelijk niet aan geldgebrek leed, had al een paar Ferrari’s laten ombouwen tot shooting brakes. Maar omdat hij nog meer functionaliteit zocht, wendde hij zich tot twee Italiaanse koetswerkbouwers, met name StudioM en StudioTorino, voor een transformatie op basis van een Maserati Quattroporte. Het is 2008, en beide bedrijven gaan op zijn vraag in.
Het minste wat we kunnen zeggen, is dat de koetswerkbouwers erin geslaagd zijn om de oorspronkelijke lijn van de Quattroporte niet te verraden. Het dak is wat verlengd, er zijn extra zijruitjes toegevoegd naast de vijfde deur en klaar is kees. De Cinqueporte heeft een groot deel van de charme van de berline weten te behouden. Maserati wou deze ombouw niet ruggensteunen omdat het vond dat de stijl van het origineel aangetast was. Het zou dus bij dat ene gebouwde exemplaar blijven.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.