Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De S800 ken je ongetwijfeld, maar de S500? Dit model is nochtans van kapitaal belang voor het merk, want het was de tweede auto die Honda op de markt bracht na de kleine bestelwagen T360. Hij kwam in 1963 op de markt en maakte een impact door zijn techniek, waarvoor veel inspiratie was gehaald bij de motorfietsen van het merk. In die tijd aan het begin van de jaren ’60 werd de overgrote meerderheid van de betaalbare sportwagens aangedreven door gietijzeren motoren met stoterstangen die met moeite 5.000 o/m overleefden.
De Honda S500 deed het helemaal anders: onder de motorkap vond een heus technisch festival plaats. Zijn motortje was slechts 500 cc groot, maar het ontwikkelde wel 44 pk bij 8.000 o/m. Het specifiek vermogen lag dus op liefst 90 pk/liter, het dubbel van wat destijds gebruikelijk was. Dat vermogen ging de motor bovendien heel hoog in de toeren gaan zoeken: bij 8.000 o/m. De toerenteller gaf testrijders van zijn tijd hoogtevrees: de rode zone begon bij 9.500 o/m. Zelfs vandaag gaat geen enkele auto zo hoog in de toeren.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.