Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
We lezen steeds meer berichten over autoconstructeurs die massaal aan het besparen zijn om de ontwikkelingskosten van (toekomstige) elektrische modellen te kunnen dragen. Toch zijn er merken die in nog geld opzij leggen voor een andere technologie: die van de waterstofaandrijving. Volvo-baas Hakan Samuelsson waarschuwt hen nu: dat is weggegooid geld in een tijd waar elke cent telt.
Waterstof biedt op het eerste gezicht nochtans enkel voordelen: net zoals EV’s is er geen plaatselijke uitstoot van giftige stoffen wanneer ze rijden, terwijl ze bovendien niet met de lange laadtijden van batterijwagens worden geconfronteerd. Alleen kampen ze met een heel groot gebrek dat vaak over het hoofd wordt gezien: hun rendement is bedroevend laag. Het kost vandaag minstens 5 keer zoveel energie om een waterstofauto even ver te laten rijden als een elektrische auto. Bovendien is de technologie in de wagens én hun de tankstations bijzonder duur. Slimme constructeurs, zo meent de Volvo-baas, laten deze technologie dus links liggen en gaan voor de stekkerauto.De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!