Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Met dit conceptmodel wil Volkswagen de veelzijdigheid van het nieuwe MEB-platform in de kijker zetten. Deze elektrische Buggy is een moderne herinterpretatie van een iconisch design.
Het modulaire MEB-platform van de Volkswagen-groep wordt ook gebruikt in de Audi Q4 e-tron, Skoda Vision iV en Seat el-Born. Volkswagen gebruikte het met een koetswerk zonder dak of deuren, en met een interieur met waterafstotende materialen. Het model in Genève is een tweezitter, maar VW zou hem ook als 2+2 kunnen bouwen.
De ID Buggy krijgt een batterij van 62 kWh en een elektromotor op de achteras, goed voor 150 kW (204 pk) en 310 Nm. 0-100 km/u duurt 7,2 seconden, de topsnelheid bedraagt 160 km/u. Een tweede elektromotor op de vooras zou makkelijk te installeren zijn, en levert op die manier vierwielaandrijving op.
Volkswagen wil zijn MEB-platform delen met andere constructeurs. “Kleine constructeurs en startups”, aldus de Duitsers. Op die manier wil het anderen toelaten hun eigen uitstootvrije Buggy te bouwen en het platform “het potentieel geven om voor heel wat autoconstructeurs de nieuwe technische basis van e-mobiliteit te vormen”.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.