Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De liefde tussen Europese chauffeurs en de diesel is bekoeld. Op het Oude Continent daalt het aantal inschrijvingen van zelfontbranders. Maar wie profiteert daarvan? Benzinemotoren of alternatieve brandstoffen?
Volgens cijfers van de Europese autoconstructeursvereniging ACEA zette de daling van de inschrijvingscijfers van dieselwagens zich in het eerste kwartaal van 2018 voort. Vergeleken met dezelfde periode vorig jaar ging het aantal inschrijvingen met 17 procent naar beneden. De diesel vertegenwoordigt nog maar 37,9 procent van de nieuwe inschrijvingen in Europa. Vorig jaar was dat nog 46 procent.
Geen verrassing: vooral benzinemotoren profiteren van de terugval van de diesel. In de eerste drie maanden van 2018 gingen benzinemotoren er met 14,6 procent op vooruit tegenover 2017. Zij vertegenwoordigen 55,5 procent van de nieuwe inschrijvingen, tegenover 48,8 procent in het eerste kwartaal van 2017.
Ze profiteren nog niet volop van de dieselterugval, maar alternatieve brandstoffen zijn ook aan een gestage opgang bezig in Europa. Een stevige zelfs: inschrijvingen van volledig elektrische voertuigen en hybrides stegen met respectievelijk 34,3 procent en 60,2 procent. Toch vertegenwoordigen ze nog maar een klein deel van de nieuwe inschrijvingen in Europa: 1,7 procent zijn elektrische auto’s, 3,4 procent hybrides. In 2017 was dat 1,2 en 2,7 procent.
Volgens de ACEA-cijfers begint België ook over te stappen op elektrisch rijden. In het eerste kwartaal van 2018 werden er bij ons 3.981 elektrische auto’s ingeschreven, tegenover 3.141 een jaar voordien. Voor hybrides gaat het om 4.493 inschrijvingen tegenover 4.246 inschrijvingen in 2017.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.