Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het Australische Graphene Manufacturing Group (GMG) zou volgens zakenwebsite Forbes zo goed als klaar zijn met de ontwikkeling van een nieuw type herlaadbare batterij met aluminiumionen. De batterij zou tot 60 keer sneller opladen dan de huidige alomtegenwoordige lithium-ionbatterij zonder te kampen met hitte-ontwikkeling. Bovendien bevatten de cellen geen kostbare of zeldzame aardmetalen, waardoor de productie een pak goedkoper is en de recycleerbaarheid sterk toeneemt. Tot slot is de energiedichtheid drie keer groter dan die van een traditionele lithiumbatterij.
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een revolutionaire batterij wordt aangekondigd. De wereld wacht al jarenlang met ingehouden adem op solid state-batterijen (ook gekend als vastestofbatterij of batterij met vaste elektrolyt). Niemand wil zich echter op een exacte lanceringsdatum vastpinnen. GMG is daarentegen heel zelfverzekerd: nog eind dit jaar of begin 2022 zien we de eerste toepassingen in kleine elektronische toestellen en tegen 2024 mogen we cellen voor elektrische auto’s verwachten.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!