MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De baas van het Britse merk zegt klaar te zijn voor elektrificatie. De V12 beleeft dus wellicht zijn laatste momenten.
Torsten Müller-Ötvös, baas bij Rolls-Royce, vertrouwde onze Nederlandse collega’s van AutoVisie toe dat zijn merk zich voorbereidt op elektrificatie. “We doen het niet in één keer, maar stap voor stap”, zei hij tegen AutoVisie. “Onze klanten houden van de V12, maar de tijden veranderen, ook door de strengere milieunormen. We horen steeds vaker praten over het einde van de verbrandingsmotor in steden, dus we bereiden er ons op voor.” Müller-Ötvös zegt wel dat zijn klanten voor een elektrische Rolls zouden kunnen kiezen op voorwaarde dat het rijbereik ruim genoeg is en de laadtijden kort genoeg zijn.
Rolls-Royce is momenteel de grootste afnemer van V12-motoren binnen de BMW-groep. De Britten verkopen elk jaar meer dan 4.000 auto’s met 6,6 of 6,75 liter grote V12. Het wordt steeds duurder om die motoren te laten beantwoorden aan de milieunormen.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...