Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Nooit ging een Aston Martin voor meer geld onder de hamer. Deze DB4 GT heeft een bijzondere geschiedenis. Het is een uniek model dat gerealiseerd werd door Bertone op vraag van het merk.
Langzaam maar zeker domineert veilinghuis Bonhams de wereld van de autoveilingen. Zijn exclusieve verkoop van Aston Martins en Lagonda’s kent traditioneel succes. Maar deze editie, die plaatsvond op de terreinen van het Britse merk in Newport Pagnell, tart alle verbeelding: alle werden verkocht, voor een totaal van ongeveer 11,7 miljoen euro.
In 1960 bestelde Aston Martin bij Bertone een bijzondere DB4 GT met uniek koetswerk, bestemd om een jaar later voor te stellen op het salon van Genève. De Italiaanse koetswerkbouwer begon aan de opdracht en niemand minder dan de jonge Giorgetto Giugiaro hield de tekenpen vast. Korte tijd later werd hij één van de beste ontwerpers van de wereld.
De allerlaatste geproduceerde DB4 GT werd naar Bertone gestuurd voor een transformatie. Hij werd “Jet” gedoopt en was voor het eerst te zien op het salon van Genève in 1961, in het gezelschap van een andere legende: de Jaguar E-Type. De bijzondere DB4 GT had twee eigenaars en staat voor het eerst in 27 jaar te koop. Hij werd volledig gerestaureerd en won tal van wedstrijden, onder meer in Pebble Beach en Villa d’Este.
De Jet was ongetwijfeld de ster van het evenement. De veiling verliep in stappen van 100.000 pond en kwam uiteindelijk uit op 3.249.500 Britse pond of ongeveer 3,8 miljoen euro. Nooit werd een Aston Martin voor zo’n hoog bedrag geveild.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.