Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De laatste exemplaren van de Chiron en Chiron Sport zijn vernoemd naar de dochter van Ettore Bugatti.
Bugatti-stichter Ettore Bugatti was een trots man. Zijn eerste van zes kinderen was een dochter, maar hij wilde zijn naam niet verloren zien gaan als ze ooit zou trouwen. Daarom noemde hij haar L’Ébé, naar de initialen van zijn naam. Bugatti kiest die naam nu voor een speciale editie van de Chiron, die met 3 exemplaren de laatste van het model voor Europa zijn.
De Bugatti Chiron is al een tijd uitverkocht, maar het merk bouwt dit jaar nog de laatste exemplaren. Voor Europa zijn dat dus drie exemplaren van de L’Ébé. De eerste twee exemplaren zijn ondertussen al geleverd, het exemplaar op de foto is de allerlaatste. Hij werd tegelijkertijd met de allereerste Centodieci afgewerkt.
Voor de L’Ébé liet Bugatti zich inspireren door de liefde van Ettore’s dochter voor Art Deco. De karakterlijnen van het model zijn dan ook uitgevoerd in goud, op een blauw getint koolstofvezel koetswerk. Ook het ‘EB’-logo, de grille en stukken van de motorafdekking worden getrakteerd op gouden accenten, net als de ‘L’Ébé’ signatuur op de onderkant van de spoiler en de instaplijsten.
Ook binnenin zijn heel wat ‘L’Ébé’-logo’s te vinden, maar in de deurpanelen ook een borduurwerk. Daarop is een evolutie te zien van de meest iconische auto’s van het merk: van de Grand Prix racers uit de begindagen van Bugatti, over de EB110 en de Veyron, tot de Chiron. De kleurstelling is daarbij omgekeerd op de bestuurders- en passagiersdeur. Een echt verzamelstuk dus, deze L’Ébé, al geldt dat natuurlijk een beetje voor elke Bugatti.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.