BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Deze Mini restomod van David Brown is volledig herspoten en met de hand opnieuw in elkaar gezet, met daarbovenop nog een elektrische aandrijflijn. Is dat voldoende om zijn exorbitante prijs te rechtvaardigen?
De Britse specialist David Brown heeft de eerste generatie Mini naar de 21e eeuw gebracht. Het model krijgt de naam eMastered en geniet voortaan van LED-lampen, een 7 inch-aanraakscherm met Android Auto en Apple CarPlay, een startknop en zelfs een elektronisch bekrachtigd stuur. Maar de grootste verandering is te vinden onder zijn motorkap, en aan het totaalbedrag van de factuur...
David Brown heeft namelijk de Mini omgebouwd naar een elektrische wagen. Het model is voortaan uitgerust met een elektromotor van 72 kW (98 pk) en 175 Nm, samen met een batterij van 18,8 kWh. Daarmee is het mogelijk om van 0 tot 100 km/u te zoemen in 8,5 seconden, met een topsnelheid van 148 km/u en een rijbereik van 177 km. Deze Mini eMastered gaat dus niet erg snel en ook niet zo ver. Toch zou je dat wel verwachten aan zijn prijskaartje!
De prijs van deze Mini eMastered is simpelweg exorbitant, decadent en misschien wel zwaar over-the-top. Hij is te bestellen vanaf 125.000 Britse pond, omgerekend iets minder dan 150.000 euro tegen de huidige wisselkoersen! Toegegeven, elk exemplaar is volledig te personaliseren en wordt met de hand gespoten en in elkaar gezet met de beste materialen. Maar deze hoge prijs is nog exclusief belastingen, transportkosten van en naar Silverstone en zelfs zonder de Mini die als basis wordt gebruikt voor de ombouw! Of hoe 3 meter aan carrosserie toch duur kan uitvallen...
Ben je op zoek naar een Mini? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mini-zoekertjes nu hier:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.