Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Normaal gezien komt de Charger niet naar Europa, maar dat is geen reden om het er niet over te hebben. Hij wordt immers gebouwd op het platform van de toekomstige Chrysler (of Lancia) 300C. En een auto met zo’n ‘smoel’, daar kunnen we niet om heen.
In het erg sportieve ontwerp herken je duidelijk de trekken van zijn gelijknamige voorganger uit de jaren zestig. Het is net alsof hij met opengesperde mond alles wil oppeuzelen wat hem voor de wielen loopt. Met zijn profiel als een colaflesje en gedrongen achterste straalt hij pure kracht uit. Dodge voegt er met leds aan de achterzijde nog wat show aan toe. Kortom, hij staat er.
Onder de motorkap van een echte Amerikaan vind je een V6- of V8-benzinemotor. Downsizing? Nee, bedankt. De cilinderinhouden zijn niet van de kleinste: 3,6 en 5,7 liter. Maar alles is relatief. Om het verbruik en de schadelijke uitstoot te verminderen, schakelt de V8 bij lage belasting vier cilinders uit.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!