Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Florida heeft een Noors bedrijf de opdracht gegeven een stuk snelweg uit te rusten met inductielaadtechnologie als testproject.
Draadloos inductieladen is een van de mogelijke oplossingen die elektrisch rijden aantrekkelijk zou kunnen maken voor de gemiddelde autobestuurder, en die zou kunnen overtuigen zijn of haar verbrandingsauto opzij te schuiven. Er zijn al verschillende proefprojecten met deze technologie bezig over heel de wereld, soms verwaarloosbaar en soms ambitieus, maar in Florida heeft de lokale overheid een Noors bedrijf de opdracht gegeven om een stuk snelweg van ongeveer een mijl (1,6 km) lang om te bouwen tot een oplaadzone. Een primeur in de Verenigde Staten, al is er in Italië al een soortgelijk experiment uitgevoerd op de A35 tussen Milaan en Bergamo.
In het geval van de Amerikaanse weg gaat het om een stuk van de nieuwe State Road 516, niet ver van Orlando. Het is het bedrijf ENRX uit Noorwegen dat het contract van 13,6 miljoen dollar (12,4 miljoen euro) heeft kunnen bemachtigen. Een mooie som, die ENRX in staat moet stellen om een draadloos laadsysteem met een vermogen tot 200 kW te installeren over een afstand van een mijl. Om daarvan te kunnen genieten, moet je natuurlijk ook een elektrische wagen hebben die via inductie kan worden opgeladen.
Het doel van de lokale overheid is om de compatibiliteit van deze technologie te testen met verschillende voertuigen, maar ook met verschillende batterijtypes, en dat via dynamisch en statisch inductieladen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!