Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het Britse magazine Car meldt op zijn website dat Ferrari heel wat details over zijn toekomstige SUV Purosangue heeft onthuld. Wanneer de verhoogde sportwagen begin 2022 op de markt komt, zal hij worden aangedreven door een V12-motor met 800 pk. Later in zijn carrière volgt nog een hybride 4.0-V8-versie met naar schatting 700 pk. Ondanks zijn SUV-aspiraties zal het model een lage daklijn krijgen en slechts vier zitplaatsen bieden. Het wordt een vierdeurs maar met omgekeerd openzwaaiende achterdeuren en zonder B-stijl om de instap achterin te vergemakkelijken. Hij zou qua stijl nog radicaler voor dynamiek kiezen dan bijvoorbeeld de Aston Martin DBX of Lamborghini Urus. De auto is gebaseerd op een modulair platform, en hoewel de motor centraal voorin ligt, heeft hij zijn middelste gedeelte gemeenschappelijk met de modellen met centraal achterin ingeplante aandrijflijn. De basis kan overweg met motoren met zes, acht of twaalf cilinders in functie van de markt.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!