BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
In Europa hangen constructeurs stevige CO2-boetes boven het hoofd. Fiat Chrysler wil die vermijden via een achterpoortje: door een grote cheque aan Tesla uit te schrijven.
Tot 31 december 2020 hebben autoconstructeurs in Europa nog de tijd om hun gemiddelde CO2-uitstoot naar 95 g/km te krijgen. Anders hangen hen enorme boetes boven het hoofd. Bij Fiat Chrysler zijn ze nog maar net begonnen aan elektrificatie (met de Jeep Renegade PHEV), waardoor boetes onvermijdelijk lijken. Volgens de Financial Times zou Fiat Chrysler het met Tesla op een akkoord gegooid hebben om boetes te vermijden. De Italiaans-Amerikaanse groep wil alleen kwijt dat “FCA de uitstoot van al zijn producten wil verminderen. Tegelijk willen ze optimaal gebruik maken van de opties die de regels aanbieden om de normen na te leven”.
Concreet wil Fiat de CO2-cijfers van Tesla gebruiken. FCA zou volgens de Financial Times “enkele honderden miljoenen dollars” aan Tesla overmaken om de CO2-uitstoot van de Amerikanen op zijn conto te mogen schrijven. Dat is in theorie door Europa toegelaten, ook tussen twee verschillende bedrijven. Voor FCA is de cheque aan Tesla alleszins goedkoper dan de CO2-boetes die eind volgend jaar dreigen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...