Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Slechts 12 exemplaren van deze 3 miljoen dollar kostende cabrio zullen geassembleerd worden. En ze zijn stuk voor stuk al verkocht...
Nog voor de start van de festiviteiten in de Californische stad Monterey trekt Hennessey het doek van de zijn Venom F5 Revolution Roadster. Dat is de dakloze variant van de circuitversie van de Amerikaanse hupercar. Hij is dus voorzien van dezelfde vleugel achteraan die zorgt voor een neerwaartse druk van 360 kg aan 300 km/u en 635 kg aan 400 km/u, maar vooral ook hetzelfde in koolstofvezel gebouwde koetswerk.
Als we zeggen dat zijn volledige koetswerk opgetrokken is uit koolstofvezel, dan is dat ook echt zo. Zelfs het dak is enkel gemaakt van het ultralichte materiaal. Het weegt dan ook maar 8 kg! Praktisch als je alleen onderweg bent en het dak eraf wil om met de haren in de wind te rijden. Al zien we niet meteen waar je dat dak zou kunnen opbergen. De plaats achterin wordt immers al goed gebruikt.
Net zoals elke Venom F5 wordt ook deze Revolution Roadster aangedreven door de ‘Fury’, een 6,6 liter grote V8 biturbo die een vermogen van 1.817 pk uitbraakt! Een pk-monster dus, dat ervoor zorgt dat de Amerikaanse hypercar met de vingers in de neus de 400 km/u haalt. Slechts 12 exemplaren van deze extreme cabrio zullen de werkplaats van Hennessey verlaten, elk voor een prijskaartje van 3 miljoen dollar. Hopen dat je nog snel de jackpot wint om er één te kunnen bemachtigen? Helaas zijn alle exemplaren al verkocht...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.