Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het Britse Autocar kreeg van het cijferbureau Jato Dynamics de inschrijvingscijfers voor september 2020 in handen, en dat is een historische maand geweest: voor het eerst zijn in Europa meer ‘elektrische’ auto’s verkocht dan dieselwagens. We zetten ‘elektrisch’ tussen aanhalingstekens, omdat de Europese overheid die term gebruikt voor alle hybrides, plug-inhybrides en puur elektrische auto’s samen.
In September 2020, for the first time in European history, registrations for electrified vehicles overtook diesel: https://t.co/GDmgfaxt0R #diesel #ev #jato pic.twitter.com/wAkRI09MvK
Dat neemt niet weg dat het aandeel van de diesel in Europa voor het eerst in tijden lager lag dan 25 procent – 10 jaar geleden zat het nog in de buurt van de 60 procent – terwijl de ‘elektrische’ modellen hun marktaandeel zagen verdubbelen. En daar zit de Covid-situatie voor weinig tussen, want in september 2019 werden quasi even veel nieuwe auto’s verkocht als in september 2020 (1,3 miljoen). Marktleider in het ‘elektrische’ segment is Toyota, dat hoofdzakelijk hybrides aanbiedt, gevolgd door de Volkswagen-groep, die zowel hybrides als plug-inhybrides en volledige EV’s verkoopt. Bovendien staat VW nog maar aan het begin van zijn grootse elektrische offensief.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!