Mercedes-AMG C 63: meer versnellingen!

Mercedes pakt uit met de nieuwe sportieve C 63 en C 63 S van de C-Klasse AMG. Geen extra pk’s, maar wel een negentrapsautomaat in plaats van de oude zeventraps, en nieuwe technologie.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 april 2018

Nu de C-Klasse gefacelift is, is het de beurt aan de AMG-versies. De C 63 en C 63 S worden in berline, coupé en cabriolet aangeboden. In tegenstelling tot de V6 in de C 43, die van de facelift gebruik maakte om van 367 naar 390 pk te stijgen, winnen de V8-modellen niet aan spierkracht. De AMG C 63 en C 63 S houden het dus op respectievelijk 476 pk en 510 pk.

9G Speedshift MCT AMG

De oude zeventrapsautomaat ruimt baan voor de nieuwe Speedshift MCT AMG met negen verzetten. Die krijgt niet alleen twee verzetten extra, maar ook een natte koppeling in plaats van de klassieke koppelomvormer. Daarmee daalt niet alleen het gewicht, maar ook de reactietijd.

Standaard differentieel

Op alle 63-versies van de C-Klasse biedt Mercedes voortaan standaard het actieve sperdifferentieel aan. De 63 S krijgt dan weer dynamische motorsteunen, die de stijfheid continu en ogenblikkelijk aanpassen aan de rijomstandigheden. Ze zijn soepel voor meer comfort bij een ontspannen rijstijl, maar kunnen stijver worden voor meer wendbaarheid bij een sportieve rijstijl.

Digitaal instrumentenpaneel

Een optioneel 12,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel vervangt de klassieke tellers. Voor circuitliefhebbers is er een evolutie van het datasysteem Track Pace AMG. Als de functie geactiveerd is, worden er 10 keer per seconde 80 verschillende parameters (snelheid, acceleratie,…) gemeten. Op de weergave worden er zaken in het rood of groen getoond wanneer de chauffeur trager of sneller is dan de referentietijd.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km