Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Mercedes’ elektrische SUV EQC gaat de G-Klasse achterna met deze verrassende 4x4²-versie. Daarmee wil Mercedes bewijzen dat elektrische auto’s verder geraken dan de stadsboulevards.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 13 oktober 2020
  • Elektrisch

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Na de offroader G-Klasse en de break E-Klasse All-Terrain heeft nu ook de elektrische SUV EQC van Mercedes recht op een 4x4²-versie. Met dit concept wil Mercedes bewijzen dat elektrische aandrijving ook een plaats heeft buiten de geasfalteerde wegen van de stad.

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Om sereen op avontuur te kunnen trekken ziet deze versie zijn bodemvrijheid met 15 centimeter toenemen tot bijna 30 centimeter (29,3 centimeter). Op die manier kan deze EQC ‘in het kwadraat’ water van tot 40 centimeter diep doorwaden.

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Om die grote bodemvrijheid te bereiken staat de EQC 4x4² niet enkel op dikke 20-duimse banden (285/50 R20), maar ook op portaalassen, zoals de Unimog. Voor de rest is de offroadversie van de EQC wel identiek aan elke andere EQC 400 4Matic.

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Toch kondigt Mercedes een nieuwe technologie aan in deze conceptcar in de vorm van luidsprekers die zijn geïntegreerd in de koplampen om voetgangers te waarschuwen. Daarmee heeft hij de eerste luidsprekerkoplampen op de markt.

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Op dit moment is de elektrische avonturier officieel een conceptcar. Maar vergeet niet dat de indrukwekkende G 4x4² als gevolg van het grote enthousiasme voor het prototype uiteindelijk ook in productie is gegaan van 2015 tot 2017…

Mercedes EQC 4x4²: elektrische avonturen

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km