Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Met zijn reusachtige afmetingen lijkt de Mercedes R-Klasse op Amerikaanse leest geschoeid. Logisch dus dat Mercedes New York koos als locatie om de facelift voor te stellen. De neus werd opgefrist, maar belangrijker is dat de dieselmotoren grondig aangepakt werden.
Mercedes grijpt voor de koplampen terug naar conventionelere vormen en dumpt de ronde lichten. Daarmee volgt de R-Klasse de lijn die door de SL, C-Klasse en E-Klasse werd ingezet. De andere veranderingen zoals vaak te vinden bij het radiatorrooster, de bumpers en de motorkap. En er is ook wat meer chroom. Het zijn geen wereldschokkende nieuwigheden, maar ze geven de R-Klasse toch een jonger uiterlijk.
Zuiniger en krachtiger, zo kunnen we de nieuwe motoren van de R-Klasse samenvatten. Zo verbruikt de 3-liter V6 uit de R 300 CDI BlueEfficiency gemiddeld maar 7,6 l/100 km. Een andere versie van deze motor vinden we in de R 350 CDI, waar hij 265 pk en een monsterachtig koppel van 620 Nm levert. Alle modellen krijgen standaard vierwielaandrijving, behalve de R 300 CDI die het houdt op achterwielaandrijving.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.