Michaël Schumacher en zijn Bugatti EB110

Meestal vinden Formule 1-piloten gewone straatauto’s te braaf, vergeleken met hun racemachines. In 1994 koos Michaël Schumacher echter voor een opvallend gele straatauto…

  • Piette François
  • 22 januari 2018

In 1987 blies een zekere Romano Artioli het beroemde Bugatti nieuw leven in, dat sinds 1952 niet meer actief was. De Italiaanse zakenman beloofde een rooskleurige toekomst en een gigantische fabriek. Het doel? De beste auto ter wereld bouwen.

Technologiefestival

Op 15 september 1991 presenteerde Artioli in het kasteel van Versailles zijn nieuwe auto. De specificaties: een 3,5 liter grote V12, vier turbo’s, 560 pk, een manuele zesversnellingsbak en vierwielaandrijving. Enkele maanden later volgde de SS-versie (Super Sport), die dankzij koolstofvezel en aluminium lichter woog en die 610 pk produceerde.

Schumi

In 1994 zag de auto zijn reputatie toenemen toen de rijzende ster in de Formule 1, Michaël Schumacher, zijn exemplaar in ontvangst nam. Het gele exemplaar was de enige SS die het comfortabelere interieur van de GT kreeg. Schumi hield hem amper een jaar bij. Op het circuit van Paul Ricard lieten de remmen op het einde van de rechte lijn het namelijk afweten en belandde hij in de grindbak. Daarna stond de Bugatti snel te koop.

In 2010 opnieuw opgedoken

In 2010 zette een Europeaan de auto te koop. Er stonden ongeveer 4.600 kilometer op de teller en de Bugatti bevond zich in nieuwstaat. Hij vroeg er toen € 600.000 voor, het dubbele van zijn nieuwprijs destijds.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km