BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Meestal vinden Formule 1-piloten gewone straatauto’s te braaf, vergeleken met hun racemachines. In 1994 koos Michaël Schumacher echter voor een opvallend gele straatauto…
In 1987 blies een zekere Romano Artioli het beroemde Bugatti nieuw leven in, dat sinds 1952 niet meer actief was. De Italiaanse zakenman beloofde een rooskleurige toekomst en een gigantische fabriek. Het doel? De beste auto ter wereld bouwen.
Op 15 september 1991 presenteerde Artioli in het kasteel van Versailles zijn nieuwe auto. De specificaties: een 3,5 liter grote V12, vier turbo’s, 560 pk, een manuele zesversnellingsbak en vierwielaandrijving. Enkele maanden later volgde de SS-versie (Super Sport), die dankzij koolstofvezel en aluminium lichter woog en die 610 pk produceerde.
In 1994 zag de auto zijn reputatie toenemen toen de rijzende ster in de Formule 1, Michaël Schumacher, zijn exemplaar in ontvangst nam. Het gele exemplaar was de enige SS die het comfortabelere interieur van de GT kreeg. Schumi hield hem amper een jaar bij. Op het circuit van Paul Ricard lieten de remmen op het einde van de rechte lijn het namelijk afweten en belandde hij in de grindbak. Daarna stond de Bugatti snel te koop.
In 2010 zette een Europeaan de auto te koop. Er stonden ongeveer 4.600 kilometer op de teller en de Bugatti bevond zich in nieuwstaat. Hij vroeg er toen € 600.000 voor, het dubbele van zijn nieuwprijs destijds.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.