Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Thomas Schäfer, CEO van Volkswagen, heeft de nakende dood van de Golf met verbrandingsmotor bevestigd. En dat is niet het enige model waar hij het over had.
In een interview met onze Duitse conculega’s van Automobilwoche heeft de CEO van Volkswagen Thomas Schäfer aangekondigd dat de volgende generatie van de benchmark in de compacte middenklasse enkel als elektrisch model zal worden geproduceerd. De huidige Golf 8 krijgt nog een facelift, die volgens het merk vrij ingrijpend zal zijn. Nadien zal generatie nummer 9 zijn verbrandingsmotor naar de eeuwige jachtvelden verwijzen.
De Duitse hatchback zal dus veranderen van aandrijftechnologie, maar de visuele identiteit van het model zou wel overeind moeten blijven. Hij zou dus meer op een ID.2 dan op een ID.3 moeten lijken, zodat beide modellen nog naast elkaar in het gamma van de constructeur kunnen bestaan. Schäfer gaf ook aan dat deze ‘ID.Golf’ op het nieuwe SSP-platform zal staan, en dus niet op het huidige MEB-platform. Die nieuwe architectuur zal echter pas in 2028 op de markt verschijnen.
De Duitse CEO kondigde eveneens aan dat “de T-Roc de laatste nieuwe verbrandingsmotor in het Europese gamma zal krijgen”. Met andere woorden: de Tiguan zal hetzelfde elektrische pad bewandelen als zijn kleine hatchbackbroertje. Schäfer zei echter ook dat “als de wereld zich tegen 2026 of 2027 totaal anders ontwikkelt dan verwacht, kunnen we opnieuw een volledig nieuw model lanceren. Maar ik verwacht niet dat dit zal gebeuren.” Het lijkt er dus op dat VW nog een noodoplossing achter de hand heeft, voor het geval dat...
Ben jij op zoek naar een Volkswagen Golf? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Golf-zoekertjes nu hier:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!