Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Vanaf september voegt deze langverwachte break zich toe aan het gamma van de nieuwe BMW 3-Reeks. De Touring wil uiteraard vooral praktisch zijn.
De nieuwe BMW 3-Reeks Touring is gebaseerd op de zevende generatie van de 3-Reeks die we eind vorig jaar leerden kennen. De break is in alle opzichten groter dan het model dat hij vervangt: hij is 7,6 centimeter langer (4,71 meter), 1,6 centimeter breder (1,83 meter) en 0,8 centimeter hoger (1,47 meter). De wielbasis neemt met 4,1 centimeter toe, tot 2,85 meter.
Ondanks de grotere afmetingen is de nieuwe 3-Reeks Touring niet zoveel ruimer dan zijn voorganger. Het koffervolume neemt met 5 liter toe tot 500 liter. Met de achterbank neergeklapt komt er 32 liter meer bij dan vroeger, en haal je 1.510 liter in totaal.
Een echte bagageslikker is hij niet, in tegenstelling tot enkele ‘hoekigere’ concurrenten bij de massaconstructeurs met koffers van meer dan 600 liter. Maar hij houdt wel gelijke tred met zijn klassieke Duitse premiumconcurrenten. Toch zegt BMW dat de koffer praktischer is geworden. De kofferopening is bijvoorbeeld 3 centimeter hoger, en bovenaan ook 12,5 centimeter breder. De kofferdrempel is op zijn beurt zo’n 6 centimeter lager geworden.
De achterruit in de kofferklep is nog steeds afzonderlijk te openen, en daar nam de breedte met 2 centimeter toe. Optioneel zijn er knoppen in de koffer waarmee je de rugleuning van de achterbank kunt neerklappen. De hoedenplank en het scheidingsnet kunnen makkelijk onder de koffervloer worden opgeborgen. Daarnaast zijn er optioneel nog ‘actieve’ antisliprails in rubber in de koffervloer, die automatisch omhoog komen wanneer de koffer sluit zodat de bagage niet gaat schuiven tijdens de rit.
Bij de lancering in de herfst plant BMW drie benzine- en drie dieselmotoren. De benzinemotoren bestaan uit de 320i (184 pk), 330i (258 pk) en 340i (374 pk). De dieselmotoren zijn er als 318d (150 pk), 320d (190 pk) en 330d (265 pk). Ze zijn allemaal achterwielaangedreven, de krachtigste motoren standaard vierwielaangedreven (xDrive). BMW’s Steptronic-achttrapsautomaat is standaard.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.