Lamborghini
De eerste plug-inhybride van Lamborghini behoudt zijn atmosferische V12, maar krijgt daarbovenop 3 elektromotoren om binnen de 2,5 seconden naar 100 km/u te stuiven!
De geruchten over zijn komst doen al even de ronde. Vandaag maakt Fiat het officieel en leren we zijn naam kennen: de elektrische 500 met een klein deurtje dat in omgekeerde richting openzwaait heet gewoon New 500 3+1.
Na de berline en de cabriolet is deze versie bedacht om de 500 wat gebruiksvriendelijker te maken voor gezinnen. Het derde deurtje aan de kant van het trottoir vergemakkelijkt namelijk de toegang tot de achterbank omdat er geen middenstijl in de weg zit.
Daarbij verandert het formaat van de elektrische 500 niet en ook het gewicht neemt nauwelijks toe: volgens Fiat is hij 30 kilo zwaarder. Voor de veiligheid kan het extra deurtje enkel worden geopend wanneer de voordeur aan passagierskant reeds openstaat “om te vermijden dat de inzittenden op de achterbank die per ongeluk openen”, zo verduidelijkt Fiat.
De eerste plug-inhybride van Lamborghini behoudt zijn atmosferische V12, maar krijgt daarbovenop 3 elektromotoren om binnen de 2,5 seconden naar 100 km/u te stuiven!
Fisker wil een impact maken met zijn elektrische SUV Ocean. De ‘Extreme’-versie krijgt een WLTP-autonomie van 707 km, “de grootste actieradius van alle batterij-elektrische SUV’s in Europa”.
De 7 Reeks verscheen in 1977 voor het eerst op het podium als vlaggenschip van BMW en raakte al snel bekend voor zijn comfort en sportiviteit. Maar het hoogtepunt kwam pas in 1994 met generatie E38, die door heel wat liefhebbers als de beste van zijn soort wordt beschouwd!
De Kia EV9 zal in 3 versies worden aangeboden, met een batterijcapaciteit tot 99,8 kWh en een maximaal vermogen van 283 kW (385 pk) en 700 Nm, waarmee de 100 km/u wordt bereikt in amper 5,3 seconden!