Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De spanning stijgt, mijn handen grijpen het stuur vast en het rode licht kan elk moment op groen springen. Naast mij staat een knap blondje in haar Camaro gas te geven in neutraal, klaar om te vertrekken. Dit wordt het spannendste stoplichtspurtje van het jaar!
Dat is in grote lijnen waar een Amerikaanse muscle car voor staat. Een knappe lijn, levendige kleuren, plaats voor vier (die liftsters, weet je wel) en vooral een motor die bulkt van de pk’s. In dit eigenaardige segment was Ford de eerste met zijn Mustang. De Pontiac Trans Am was lang niet de laatste. Ford bracht de Mustang weer tot leven maar de Trans Am behoort tot het glorierijke verleden: Pontiac bestaat immers niet meer.
Maar in Amerika is blijkbaar alles mogelijk. De Amerikaanse tuner Gearhead Performance Group heeft de legende weer tot leven gewekt… op basis van een Chevrolet Camaro.
Echt waar: onder dit koetswerk schuilt de Camaro. Nochtans lijkt het een verjongde versie van de Trans Am uit de jaren ’70 of ’80, met de typische adelaar op de motorkap. Voor- en achterzijde werden duchtig aangepakt en het is te hopen dat de seriemodellen exact dezelfde lijnen behouden.
Om de concurrentie met de nieuwe Ford Mustang, Dodge Challenger en andere Chevrolet Camaro’s aan te gaan, moet deze GPS Trans Am stevig uitpakken. En dat doet hij! De verlaagde ophanging, de verstevigde remmen en vooral meer dan 900 pk: deze bolide benadert de Bugatti Veyron. GPS puurt dit vermogen uit de 6,2-liter V8 van Chevrolet met twee turbo’s. De manuele zesbak werd gelukkig verstevigd.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!