Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Na de concept Mégane eVision zijn dit de eerste officiële beelden van de toekomstige elektrische Mégane.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 08 juni 2021
  • Elektrisch

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Voor Renault zijn nieuwe elektrische Mégane de weg opstuurt, verdeelt het een paar foto’s van preproductiemodellen. Die werd aangekondigd door de concept Mégane eVision, die in oktober van vorig jaar werd onthuld.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Nu krijgen we echter de exacte proporties te zien van dit toekomstige model, al moet je wel nog abstractie maken van de camouflage, die met zijn lijnenspel knipoogt naar het nieuwe logo van Renault.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Deze zomer trekken dertig auto’s de weg op met ingenieurs van Renault aan het stuur, zo vertelt het Franse merk. De officiële naam van het model wordt trouwens “Mégane E-Tech Electric”, zo melden de Fransen, maar intimi noemen hem “MéganE” (uit te spreken als “Mégane i”).

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op technisch vlak staat het model op het platform CMF-EV, dat is overgenomen van neef Nissan Ariya. Renault laat weten dat zijn MéganE wordt geleverd met een elektromotor van 160 kW (217 pk) en dat de batterij van 60 kWh hem een WLTP-rijbereik geeft van 450 kilometer.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane
Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

De MéganE wordt gebouwd in Frankrijk, in de fabriek van Douai. De leveringen starten begin volgend jaar.

Renault Mégane E-Tech: dit is de toekomstige elektrische Mégane

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km