Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
RJ Scaringe, de CEO van Rivian, heeft opnieuw laten vallen dat hij de Atlantische Oceaan wilt oversteken met kleinere modellen op basis van een nieuw platform.
Momenteel is Rivian enkel aanwezig in de Verenigde Staten met zijn pick-up R1T en zijn SUV R1S. Maar het merk heeft onlangs opnieuw laten vallen dat het wilt aanmeren in Europa, maar dan niet met het huidige modelgamma. Die zijn allebei nog gebaseerd op het eerste R1-platform van de constructeur, dat Rivian te groot en niet geschikt vindt voor de Europese markt.
Gelukkig is Rivian al even bezig om dit probleem op te lossen. En die oplossing is niets minder dan een volledig nieuw platform, dat R2 wordt gedoopt! De auto's op dit nieuwe platform worden compacter en ook een stuk betaalbaarder, aldus RJ Scaringe. Reken op 40.000 tot 60.000 dollar, wat zou neerkomen op zo'n 37.000 tot 55.000 euro volgens de huidige wisselkoersen en zonder btw.
Jammer genoeg zullen we deze nieuwe modellen nog niet direct op de weg zien verschijnen, ook niet in de VS. De Amerikaanse CEO heeft in een podcast over de toekomst van Rivian verteld dat er nog geen enkel R2-gebaseerd product wordt voorgesteld "in de komende tijd, maar waarschijnlijk wel in de loop van volgend jaar". Nu nog een lanceringsdatum voor Europa...
Ben jij op zoek naar een elektrische auto? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste elektrische autozoekertjes nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.