Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Hoewel de huidige BMW X5 nog maar sinds 2013 in productie is, staat zijn opvolger nu al in de coulissen. De nieuwkomer brengt een belangrijke innovatie met zich mee.
Een carrière van vijf jaar is korter dan normaal bij BMW, maar niet uitzonderlijk: ook de BMW X4 werd na vier jaar al volledig vernieuwd. Tot nu toe heeft de X5 nog geen facelift gehad, maar BMW wil de klassieke life cycle impulse overslaan voor een volledig nieuw model.
Op die manier kan het zijn CLAR-platform introduceren, dat lichter, stijver en flexibeler is. Op die manier moet het motoraanbod variëren van viercilinders over zescilinders tot achtcilinders. Een M-model ontbreekt wellicht niet, en in de wandelgangen worden vermogens gefluisterd tussen 600 en 700 pk. Ook een plug-inhybride staat opnieuw op de planning.
Visueel zal het design van de nieuwe X5 naar goede BMW-gewoonte eerder evolueren dan een revolutie inluiden. Wanneer de nieuwe X5 zal worden onthuld, is nog niet duidelijk: sommige bronnen spreken over de zomer, andere over dit najaar. Dat het 2018 wordt, lijkt alleszins duidelijk.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!