Scoop: de Maserati Grecale laat zijn spierenballen rollen in Trofeo-uitvoering

Hoewel de officiële voorstelling verlaat werd omwille van het chiptekort, is de nieuwe Grecale SUV van Maserati niet minder actief aan de zijlijn. Zo werd zijn toekomstige sportieve Trofeo-versie in volle testsessie betrapt door onze spionnen.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 22 december 2021
  • Toekomst

Maserati wilde de tweede SUV in zijn catalogus, naast de Levante, in november onthullen. Maar de officiële voorstelling van deze compactere SUV, die Grecale genoemd wordt, werd uiteindelijk uitgesteld naar de lente van 2022 omwille van het huidige tekort aan elektronische chips.

Toch slaagden onze spionnen erin om de toekomstige sportieve Trofeo-versie te betrappen tijdens een testsessie. 

Dit model onderscheidt zich van eerdere prototypes van de Grecale door de aanwezigheid van ruimer bemeten velgen en ook grotere, geperforeerde remschijven met rode remklauwen.

We zien ook een nieuw type uitlaat met dubbele rechthoekige eindstukken die anders zijn dan de exemplaren wat we konden zien op eerder betrapte ontwikkelingsprototypes van de Grecale.

In tegenstelling tot zijn grote broer, de Levante Trofeo, zou deze Grecale Trofeo niet uitgerust worden met een V8. Onder de motorkap zou eerder de wilde 2.9 liter bi-turbo V6 zitten die ook gebruikt wordt voor zijn neef, de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Deze twee modellen delen immers hetzelfde technische platform, dat de naam Giorgio draagt.

Het blok, dat onder de motorkap van de sportieve SUV van Alfa Romeo 510 pk levert, zou de Maserati Grecale Trofeo niet moeten beletten om in de voetsporen te treden van onder andere de de Porsche Macan GTS (440 pk) of de BMM X4 M Competition (510 pk).


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Foto's ©: Automedia.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km