Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Hoewel de officiële voorstelling verlaat werd omwille van het chiptekort, is de nieuwe Grecale SUV van Maserati niet minder actief aan de zijlijn. Zo werd zijn toekomstige sportieve Trofeo-versie in volle testsessie betrapt door onze spionnen.
Maserati wilde de tweede SUV in zijn catalogus, naast de Levante, in november onthullen. Maar de officiële voorstelling van deze compactere SUV, die Grecale genoemd wordt, werd uiteindelijk uitgesteld naar de lente van 2022 omwille van het huidige tekort aan elektronische chips.
Toch slaagden onze spionnen erin om de toekomstige sportieve Trofeo-versie te betrappen tijdens een testsessie.
Dit model onderscheidt zich van eerdere prototypes van de Grecale door de aanwezigheid van ruimer bemeten velgen en ook grotere, geperforeerde remschijven met rode remklauwen.
We zien ook een nieuw type uitlaat met dubbele rechthoekige eindstukken die anders zijn dan de exemplaren wat we konden zien op eerder betrapte ontwikkelingsprototypes van de Grecale.
In tegenstelling tot zijn grote broer, de Levante Trofeo, zou deze Grecale Trofeo niet uitgerust worden met een V8. Onder de motorkap zou eerder de wilde 2.9 liter bi-turbo V6 zitten die ook gebruikt wordt voor zijn neef, de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Deze twee modellen delen immers hetzelfde technische platform, dat de naam Giorgio draagt.
Het blok, dat onder de motorkap van de sportieve SUV van Alfa Romeo 510 pk levert, zou de Maserati Grecale Trofeo niet moeten beletten om in de voetsporen te treden van onder andere de de Porsche Macan GTS (440 pk) of de BMM X4 M Competition (510 pk).
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...