Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Vijf dagen. Zo weinig tijd rest ons nog. Het aftellen is begonnen, tijd om existentiële vragen te stellen, voor we allemaal eindigen aan de spies. Deze week plaatsen we elke dag een auto in de kijker die je absoluut gereden moet hebben, die jouw rijkunsten aanscherpt en een glimlach op jouw gezicht tovert.
Mag jouw laatste rijervaring iets brutaals, duivels en mythisch zijn? Dit is precies wat je nodig hebt! De F40 is het laatste meesterwerk van Enzo Ferrari, een technologisch hoogstandje waarvan 1.315 exemplaren verkocht werden tussen 1987 en 1992 en dat soms voor waanzinnige bedragen van de hand ging op de zwarte markt.
Eerst en vooral is er de naam Ferrari, die al alles zegt over de prestaties van de bolide. De F40 symbolyseert bovendien het einde van een tijdperk. Het tijdperk van de monsters die eigenlijk puur voor de prestaties gebouwd werden. De F40 heeft geen rijhulpsystemen, een V8 biturbo van 478 pk en een gewicht van 1,1 ton. Het is dynamiet, 100 procent puur plezier. Het chassis is radicaal, maar goed uitgebalanceerd en relatief goed te controleren, zelfs voor een gewone sterveling. Vergeet echter het comfort. Doet er toch niet toe, als de wereld vergaat? Met F40 beleef je jouw laatste momenten op een intense manier.
Maar voor het laatste oordeel wordt geveld, zijn er nog vier wagens en thema’s te ontdekken …
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...