Subaru Legacy: voorzichtig veranderen

We hebben geduld moeten oefenen, maar nu is het zover. Subaru presenteert de nieuwe Legacy, te beginnen met de versie voor de Amerikaanse markt. Het is nog even wachten op de eigenschappen van de Europese modellen, maar dit geeft al een goede indicatie.

  • Piette François
  • 07 februari 2014

Qua design zorgt Subaru zeker niet voor een revolutie. Sommigen zullen zeggen ‘discreet en elegant’, anderen ‘banaal’. Onze mening ligt ergens in het midden. Het goede nieuws is dat Subaru zijn  tradities voortzet, zoals standaard vierwielaandrijving en de boxermotor met horizontale cilinders.

Safety first

Subaru maakt zijn achterstand in veiligheidsuitrusting goed en voorziet de Legacy van een centrale camera die waakt over de dode hoeken en over het verkeer wanneer je achteruit rijdt en waarschuwt als de auto van zijn rijvak afwijkt. Ook een adaptieve snelheidsregelaar en antibotsfunctie met automatische noodrem zijn aanwezig.

Motoren

Momenteel kennen we alleen de krachtbronnen voor de Amerikaanse markt: een 2.5 viercilinder boxer met 175 pk en een 3.6 zescilinder boxer met 256 pk. Beide motoren worden standaard gekoppeld aan een continu variabele automaat, de Lineartronic CVT. 

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km