Top 10 populairste modellen in België

Deze 10 auto's hebben op het einde van het derde kwartaal van 2023 de meeste inschrijvingen verzameld in ons land. En aan de top 3 is duidelijk het belang van bedrijfswagens op onze markt te zien...

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 17 oktober 2023
  • Sector

De Belgische constructeursfederatie Febiac publiceert verschillende keren per jaar haar traditionele tussentijdse rapport over de Belgische automarkt. Aan het einde van het derde kwartaal van 2023 zijn er 374.848 nieuwe inschrijvingen geteld, tegenover 281.490 in 2022, 313.567 in 2021 en 333.607 in 2020 tijdens dezelfde periode van 9 maanden. Op basis van dit tussentijdse resultaat, schat Febiac in dat de nieuwe automarkt het jaar 2023 zou moeten afsluiten met om en bij de 470.000 nieuwe inschrijvingen, de beste prestatie van de jaren 2020.

Boost van bedrijfswagens

Dit resultaat wordt zeer duidelijk gedragen door de sector van bedrijfswagens. Die waren namelijk goed voor bijna 70% van de nieuwe inschrijvingen (68%, om precies te zijn) tijdens de eerste 9 maanden van 2023. Een aandeel dat 'slechts' 57,4% bedroeg in 2019, voor de pandemie. Het is dus niet verrassend dat de (premium) elektrische modellen aan de top staan van de Belgische automarkt op dit moment, zoals duidelijk wordt geïllustreerd door de top 3 van de meest ingeschreven auto's in België in 2023 tot nu toe.




Top 10 meest ingeschreven nieuwe auto's in België op het einde van Q3 2023:

1. Tesla Model Y: 8.980 inschrijvingen

2. Volvo XC40: 8.336 inschrijvingen 

3. BMW X1: 7.868 inschrijvingen 

4. Dacia Sandero: 7.813 inschrijvingen 

5. Toyota Yaris: 7.118 inschrijvingen 

6. Citroën C3: 6.904 inschrijvingen 

7. Mini Cooper: 6.497 inschrijvingen 

8. Peugeot 308: 5.775 inschrijvingen 

9. Volkswagen Golf: 5.708 inschrijvingen 

10. Audi Q3: 5.395 inschrijvingen 


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km