Top 10 van merken die 2021 het ‘minst slecht’ zijn begonnen in België

We kunnen het gebrek aan Autosalon nog niet inroepen om de forse daling in de inschrijvingen van januari te verklaren. Maar met 27,2 procent minder begint 2021 niet bepaald onder een goed gesternte…
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 februari 2021
  • Sector

Top 10 van merken die 2021 het ‘minst slecht’ zijn begonnen in België

Febiac heeft de nieuwe inschrijvingen van de maand januari 2021 geteld: 37.735 auto’s kregen in deze eerste maand van het jaar een nummerplaat. Dat is bijna 30 procent minder dan vorig jaar. Bovendien is het veel minder dan het gemiddelde van alle januarimaanden sinds 2010 (49.000 inschrijvingen).

Afspraak in maart

Uiteraard is het te vroeg om die daling af te schuiven op het feit dat er geen traditioneel Autosalon is geweest in 2021. Doorgaans is de impact van de verkopen tijdens het Salon pas te zien in de inschrijvingen van maart tot mei.

Renault keldert

In de top 10 van januari is Volvo het enige merk dat het beter deed dan vorig jaar (+7,38 procent). De sterkste daler van de Top 10 is Renault, dat zijn inschrijvingscijfers met 40,57 procent zag kelderen in vergelijking met januari 2020.

Top 10 van merken die 2021 het ‘minst slecht’ zijn begonnen in België

Top 10 van inschrijvingen in januari 2021 in België:


1. BMW : 4.466 (-17.25 %)

2. Volkswagen : 3.471 (-31.55 %)

3. Peugeot : 3.158 (-13.83 %)

4. Mercedes : 3.121 (-14,59%)

5. Ford : 2.149 (-18,10 %)

6. Audi : 2.053 (-34.74%)

7. Volvo : 1.949 (+7,38 %)

8. Opel : 1.924 (-39,74 %)

9. Citroën : 1.625 (-28,95 %)

10. Renault : 1.616 (-40,57 %)


Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?
Source ©: Febiac.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km