Skoda
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
Innovatie is overal in de autowereld, van de afmetingen en de kwaliteit van schermen, tot de materialen die gebruikt worden om velgen te creëren. Ook al gaat het soms om details...
![]() | ![]() |
De Duitse supercar is voorzien van velgen met een centrale moer. Deze uit de racewereld stammende technologie zorgt ervoor dat wielen snel gewisseld kunnen worden. De Carrera GT is niet de enige die ze heeft, maar dit soort velgen is bijzonder zeldzaam op in serie gebouwde auto’s. En Porsche zorgt voor een persoonlijke touch door de wielmoeren links en rechts een andere kleur te geven!
![]() | ![]() |
Niet enkel supercars kunnen avant-gardistisch uit de hoek komen. Om zijn Adam te onderscheiden van de concurrentie, besteedde Opel veel aandacht aan de velgen van zijn stadswagen. De Duitse ingenieurs creëerden verwijderbare plastic stukken zodat de eigenaar de look makkelijk kon veranderen. Zwart, geel, rood… de keuze is aan jou.
![]() | ![]() |
De velgen van de ultieme uitvoering van de Mégane RS waren optioneel uitgevoerd in carbon! In combinatie met keramische remschijven zorgde dat ervoor dat de Française 18 kg aan onafgeveerd gewicht kon besparen. Maar goedkoop was het niet… € 25.000 vroeg Renault ervoor! En amper 30 van de 500 exemplaren konden uitgerust worden met deze carbon velgen.
![]() | ![]() |
23 duim, de grootste velgen ooit op een productiewagen! En die zijn nodig om de immense remschijven te kunnen huisvesten die het 2,2 ton zware beest in het gareel moeten houden. Net zoals bij de Carrera GT is de SUV van Lamborghini niet de enige die met zo’n grote velgen uitgerust is, maar dat maakt het niet minder indrukwekkend.
De Zwitserse velgenspecialist creëerde het eerste 3D-geprinte exemplaar! Een kleine revolutie die ervoor zorgt dat het design nog wat gekker kan. Maar er kan nog vooruitgang geboekt worden, want eigenlijk is enkel het centrale gedeelte gemaakt door middel van deze techniek.
![]() | ![]() |
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
Op het programma: één of twee motoren, een behaaglijk interieur en een betaalbare instapprijs.
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!