MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Waar de naam Talisman bij Renault doet denken aan een nogal doordeweekse berline of break die zonder boe of ba uit het gamma is verdwenen, is de gelijknamige conceptcar van een heel andere orde!
Vergeet de brave ruime middenklasser met zijn kleine viercilinders: de conceptcar die we vandaag voorstellen is zowel bruut als sexy! Onder codenaam Z12 hebben de ingenieurs en designers van Renault een klein juweeltje ontworpen aan het begin van het nieuwe millennium: een 2+2-coupé met een sportieve insteek, waarvan sommigen zeggen dat hij de inspiratie heeft gehaald bij de Renault Initiale Paris-conceptcar uit 1995. Je stapt via vleugeldeuren in de Talisman en de aandrijving komt van een 4,5 liter-V8 van Nissan. En daarmee verklapt het model ook zijn leeftijd, want hij werd op het Autosalon van Frankfurt voorgesteld in... 2001!
De conceptcar is misschien wel 20 jaar oud, maar het ontbreekt hem niet aan geavanceerde technologie: de zijspiegels zijn vervangen door LCD-schermen, terwijl het interieur is voorzien van een TAG Heuer-uurwerk en een... GPS! Let ook op de centraal gemonteerde veiligheidsgordel en de verplaatsbare middenconsole.
De droom was natuurlijk te mooi om waar te zijn. En hoewel je aan het design sommige kenmerken van de Vel Satis tegenkomt, terwijl de naam nadien werd overgenomen door een grote middenklasser, belandde deze conceptcar duidelijk in de vergetelheid. Tot nu!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...