Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het was op het salon van Frankfurt in 2007 waar Volkswagen voor het eerst uitpakte met de Passat R36. Een hertekende voor- en achterbumper, specifieke 18-duimsvelgen, iets donkerdere achterlichten, een lagere ophanging en een dubbele uitlaat waren de al bij al discrete aanwijzingen dat er onder de motorkap iets speciaals huisde: een 3,6 liter grote atmosferische zescilinder, die 300 pk en 360 Nm produceerde.
De Passat R36 was verkrijgbaar als vierdeurs en als break, en was een product van Volkswagens toenmalige Invidiual-afdeling. De “R” in die naam werd destijds al eerder gebruikt voor de Golf, die zowel in generatie vier als vijf een beroep deed op een atmosferische zescilinder, vooraleer te downsizen vanaf de volgende generatie.
In de Passat R36 zorgde Volkswagen Individual opnieuw voor vuurwerk: 0-100 km/u duurde dankzij de standaard DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling slechts 5,8 seconden en de topsnelheid bedroeg 250 km/u. De standaard vierwielaandrijving zorgde bovendien voor een bijzonder efficiënt weggedrag. Maar zijn voornaamste wapen? Dat was zijn muzikale klank.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!