Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Van de CO2-uitstoot aan de uitlaatpijp over de stroomproductie tot de uitstoot tijdens de productie en de recyclage, T&E belooft niets over het hoofd te hebben gezien in zijn simulator. In om het even welke berekening komt de elektrische auto er steeds veel schoner uit dan een vergelijkbaar model met verbrandingsmotor. Het minst gunstige scenario is dat van een batterij die wordt gemaakt in China en die wordt gebruikt in een EV die in Polen rijdt (waar stroom nog veel in steenkoolcentrales wordt opgewekt). Maar zelfs in dat geval ligt de CO2-uitstoot nog 22 procent lager dan die van een dieselwagen en 28 procent lager dan die van een benzine.
Omgekeerd is voor een auto waarvan de batterij wordt geassembleerd in Zweden en die daar ook rondrijdt de CO2-balans een verbluffende 80 procent gunstiger dan bij een vergelijkbare wagen met verbrandingsmotor.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.