Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Van de CO2-uitstoot aan de uitlaatpijp over de stroomproductie tot de uitstoot tijdens de productie en de recyclage, T&E belooft niets over het hoofd te hebben gezien in zijn simulator. In om het even welke berekening komt de elektrische auto er steeds veel schoner uit dan een vergelijkbaar model met verbrandingsmotor. Het minst gunstige scenario is dat van een batterij die wordt gemaakt in China en die wordt gebruikt in een EV die in Polen rijdt (waar stroom nog veel in steenkoolcentrales wordt opgewekt). Maar zelfs in dat geval ligt de CO2-uitstoot nog 22 procent lager dan die van een dieselwagen en 28 procent lager dan die van een benzine.
Omgekeerd is voor een auto waarvan de batterij wordt geassembleerd in Zweden en die daar ook rondrijdt de CO2-balans een verbluffende 80 procent gunstiger dan bij een vergelijkbare wagen met verbrandingsmotor.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!