BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Na de 5 geheimen van de Citroën 2 PK, Fiat Nuova 500, Mini Classic, VW Golf, Porsche 911, Ferrari 250 GTO , de Mercedes 300 SL en de Lamborghini Countach we onze reeks verder met 5 weetjes over een ander iconisch model: de Range Rover.
Begin de jaren ’50 voelde Rover dat er nood was aan een meer straatgericht model dan de heel rudimentaire Series 1. Het ontwikkelde daarom een soort cross-over op basis van de Rover P4: de Road Rover. De achterwielaandrijver look nog heel Spartaans, maar de basis was gelegd. In 1956 werd het project opgegeven. In 1965 dook echter een gelijkaardig project weer op…
2. Peperdure ontwikkeling, financiële problemen
British Leyland, toen eigenaar van Land Rover, kampte met grote financiële problemen, maar de groep zag de groeiende aantrekkingskracht van luxueuze terreinwagens. In Japan en de Verenigde Staten begon dit soort auto’s namelijk te verleiden. Het bedrijf schraapte diep in de kassa en gaf een duidelijke boodschap: we vertrekken van een blanco blad, maar het segment moet door elkaar worden geschud.
De eerste prototypes van de nieuwe Range Rover kregen nog dezelfde naam als het concept uit 1951, namelijk Road Rover. In 1967, toen het algemene design min of meer vast lag, werden de ontwikkelingsprototypes Velar gedoopt. In het Latijn betekent “velare” verbergen, wat dus zeer toepasselijk was voor de prototypes, die het publiek en de pers niet mochten zien. Velar stond ook voor “V Eight LAnd Rover”, dus een Land Rover met V8, als verwijzing naar de Buick-motor. Er zijn 26 Velars gebouwd voor de naam Range Rover werd gekozen.
Begin de jaren ’70 stond een exemplaar van de Range Rover in het Louvre als “voorbeeld van industrieel design”.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...