BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
10 jaar geleden wekten ze de interesse van slechts een handvol liefhebbers. Vandaag doen de turbo, vierwielaandrijving en vijfcilinder duidelijk dromen, want de waarde is zo explosief gestegen dat het model voor de meeste mensen onbetaalbaar geworden is.
10 jaar geleden werden ze nog vaak omgebouwd tot ‘driftmonsters’. 5 jaar geleden was dat nog steeds zo. Maar vandaag? Jonge verzamelaars zijn er verzot op. Dit model is dan ook een synthese van de specialiteiten van het merk: een compact formaat, achterwielaandrijving en een zescilinder in lijn.
De 205 wordt vaak de beste GTI aller tijden genoemd en is door alle fases gegaan: van een verwaarloosde kar voor mensen zonder budget tot een zwaar getunede Johnny-bak. Vandaag trekt hij echter verzamelaars aan die hem terug naar zijn oorspronkelijke staat brengen.
De voorbije 2 tot 3 jaar pas is de waarde van de R5 Turbo plots omhoog geschoten. De agressieve look, het geblaas van de turbo, het wat maffe kantje van het concept en de zeldzaamheid maken er behoorlijk uniek aanbod van op de markt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...