BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het merk met de vier ringen wil zijn eigen snellaadnetwerk ontwikkelen, met stations van tot zes laadpalen van 300 kW. Hier zal dus geen sprake zijn van pompen die stinken naar de diesel en een grond vol olievlekken. Het concept is bewust ‘premium’ gekozen, want elk station zal kunnen rekenen op een privésalon waar klanten die stroom laden kunnen verpozen.
Deze Audi Charging Hubs zullen twee verdiepingen hebben: op het gelijkvloers staan de snelladers en op het verdiep bevindt zich de lounge met verschillende diensten, waaronder een boetiek en een zone waar je kan eten.
Technisch gezien heeft Audi een concept bedacht dat gebruik maakt van modulaire blokken van elk 11 kW en met gebruikte lithium-ionbatterijen die als buffer zullen dienen. Deze batterijen komen uit elektrische prototypes die door Audi zijn getest en uit plug-inhybride modellen. Dankzij deze duurzame technologie zullen de laadpunten genoeg hebben aan een standaard aansluiting van 400V. Daar komen nog eens zonnepanelen op het dak bij die de bufferbatterijen verder kunnen opvullen. Op die manier kan het plaatselijke stroomnetwerk zoveel mogelijk worden ontzien.
Deze herfst zou een eerste pilootstation worden opgericht in Duitsland en Audi benadrukt dat de Charging Hubs ook toegankelijk zullen zijn voor auto’s van andere merken.Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...