Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Elk station wordt uitgerust met een privésalon.
  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 02 juni 2021
  • Elektrisch
  • 1.465 weergaven

Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Het merk met de vier ringen wil zijn eigen snellaadnetwerk ontwikkelen, met stations van tot zes laadpalen van 300 kW. Hier zal dus geen sprake zijn van pompen die stinken naar de diesel en een grond vol olievlekken. Het concept is bewust ‘premium’ gekozen, want elk station zal kunnen rekenen op een privésalon waar klanten die stroom laden kunnen verpozen.

Deze Audi Charging Hubs zullen twee verdiepingen hebben: op het gelijkvloers staan de snelladers en op het verdiep bevindt zich de lounge met verschillende diensten, waaronder een boetiek en een zone waar je kan eten.

Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Hightech en duurzaam

Technisch gezien heeft Audi een concept bedacht dat gebruik maakt van modulaire blokken van elk 11 kW en met gebruikte lithium-ionbatterijen die als buffer zullen dienen. Deze batterijen komen uit elektrische prototypes die door Audi zijn getest en uit plug-inhybride modellen. Dankzij deze duurzame technologie zullen de laadpunten genoeg hebben aan een standaard aansluiting van 400V. Daar komen nog eens zonnepanelen op het dak bij die de bufferbatterijen verder kunnen opvullen. Op die manier kan het plaatselijke stroomnetwerk zoveel mogelijk worden ontzien.

Deze herfst zou een eerste pilootstation worden opgericht in Duitsland en Audi benadrukt dat de Charging Hubs ook toegankelijk zullen zijn voor auto’s van andere merken.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Audi AG.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Airbus en Renault gaan samenwerken om de batterijen van morgen te ontwikkelen

Het doel: erin slagen om meer energie op te slaan in kleinere en lichtere batterijen.

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

Youngtimers: explodeert de prijs van BMW ‘M’-modellen uit de jaren ‘80 en ‘90?

De waardes die sommige BMW’s behaalden tijdens een recente veiling zijn duizelingwekkend!

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Opel Rocks e-xtreme is… extreem

Deze nieuwe look voor het Duitse broertje van de Citroën Ami is het resultaat in van een designwedstrijd. En Opel gaat hem bouwen...

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

Volkswagen heeft naar zijn klanten geluisterd voor de update van de ID.3!

De facelift van de elektrische hatchback wordt in de lente van 2023 verwacht.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Automaat

€ 43.985
2020
29.840 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 37.990
2021
20.000 km