Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Elk station wordt uitgerust met een privésalon.
  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 02 juni 2021
  • Elektrisch

Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Het merk met de vier ringen wil zijn eigen snellaadnetwerk ontwikkelen, met stations van tot zes laadpalen van 300 kW. Hier zal dus geen sprake zijn van pompen die stinken naar de diesel en een grond vol olievlekken. Het concept is bewust ‘premium’ gekozen, want elk station zal kunnen rekenen op een privésalon waar klanten die stroom laden kunnen verpozen.

Deze Audi Charging Hubs zullen twee verdiepingen hebben: op het gelijkvloers staan de snelladers en op het verdiep bevindt zich de lounge met verschillende diensten, waaronder een boetiek en een zone waar je kan eten.

Audi gaat zijn eigen ‘tankstations’ ontwikkelen

Hightech en duurzaam

Technisch gezien heeft Audi een concept bedacht dat gebruik maakt van modulaire blokken van elk 11 kW en met gebruikte lithium-ionbatterijen die als buffer zullen dienen. Deze batterijen komen uit elektrische prototypes die door Audi zijn getest en uit plug-inhybride modellen. Dankzij deze duurzame technologie zullen de laadpunten genoeg hebben aan een standaard aansluiting van 400V. Daar komen nog eens zonnepanelen op het dak bij die de bufferbatterijen verder kunnen opvullen. Op die manier kan het plaatselijke stroomnetwerk zoveel mogelijk worden ontzien.

Deze herfst zou een eerste pilootstation worden opgericht in Duitsland en Audi benadrukt dat de Charging Hubs ook toegankelijk zullen zijn voor auto’s van andere merken.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Audi AG.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km