Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De nieuwe CEO van het merk zegt dat die piste onderzocht wordt.
Eerder dit jaar schreven we nog over de handvol merken die voorlopig weigerden om een SUV te bouwen. Die lijst wordt binnenkort misschien weer wat korter, want ook McLaren lijkt te zwichten voor de lokroep van de populaire koetswerkvorm. Dat heeft de nieuwe CEO van het merk, voormalig Ferrari-CTO Michael Leiters, laten uitschijnen bij het Britse magazine Autocar.
Op dit moment is het McLaren-gamma tegelijkertijd breed, met verschillende modellen in verschillende uitvoeringen, en beperkt: alle modellen zijn sportwagens met middenmotor. Maar de markt van de SUV boomt, ook bij de meer exclusievere merken. Kijk maar naar Porsche, waar de Macan (88.362 stuks verkocht in 2021) en de Cayenne (83.071 stuks) de meest verkochte modellen zijn voor de Taycan. Ook andere exclusieve Britse merken hebben ondertussen een SUV in het aanbod (Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Aston Martin DBX), en dus wil McLaren een graantje meepikken van die markt.
Leiters werkte in het verleden al mee aan de ontwikkeling van de Porsche Cayenne, en tot voor kort aan de ontwikkeling van de Ferrari Purosangue. Hij is dus goed geplaatst om de eerste SUV van McLaren werkelijkheid te doen worden. Hoewel Leiters geen uitspraken doet over de aandrijving van het model, zijn er geruchten dat hij elektrisch wordt. Een concurrent voor de Lotus Eletre dus? Wat het ook wordt, het moet volgens de man sowieso een model worden dat strookt met het DNA van het merk. “We moeten geen klassieke SUV bouwen,” aldus Leiters, die overigens de mogelijkheid voor nog andere koetswerkvormen open laat.
Ben jij op zoek naar een McLaren? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste McLaren-zoekertjes nu hier:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.