Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Dat zei de hoofddesigner van het merk, Thierry Métroz, in een interview bij de Britse collega’s van Autocar.
Geen nieuwsbericht gaat voorbij of we hebben het over het opbod aan schermen in nieuwe modellen. Hoe meer en groter, hoe beter, lijkt het wel. VROOM.be wijdde een top aan de meest memorabele exemplaren. Maar niet iedereen is blij met de komst van al dat digitaal geweld op onze dashboards.
Thierry Métroz, de hoofddesigner van DS Automobiles, noemde de trend van veel en grote schermen in nieuwe auto’s “een beetje stom” in het Britse magazine Autocar, en wil in de toekomst alle schermen weren uit de auto’s van het merk. “Het probleem met schermen is dat als je het scherm uitschakelt, er gewoon een zwart rechthoekig oppervlak overblijft. Het is niet echt sexy en het is niet echt luxueus.”
Métroz zei dat DS voor toekomstige modellen kijkt welke nieuwe technologie er in de plaats kan komen voor de traditionele schermen, om toch informatie bij de bestuurder te krijgen. Het zal voor hem in elk geval iets minder intrusief mogen zijn dat zorgt voor meer sereniteit aan boord.
Métroz is trouwens niet de enige met een hekel aan schermen. Bugatti weert ze ook uit zijn auto’s. Etienne Salomé, directeur interieurdesign van het Franse merk, ziet Bugatti’s als tijdloos en gemaakt om veel langer dan de traditionele 10 jaar mee te gaan. En een digitaal scherm in het midden van het dashboard hoort volgens hem niet thuis in die filosofie. Ook hier klinkt het dat minimalisme zorgt voor een gevoel van luxe.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!