Aston Martin
Aston Martins nieuwste telg in de DB-bloedlijn wil verder gaan dan de huidige grenzen van het Grand Tourisme en nieuwe maatstaven creëren. Maar dat doet hij zonder V12...
Dat zei de hoofddesigner van het merk, Thierry Métroz, in een interview bij de Britse collega’s van Autocar.
Geen nieuwsbericht gaat voorbij of we hebben het over het opbod aan schermen in nieuwe modellen. Hoe meer en groter, hoe beter, lijkt het wel. VROOM.be wijdde een top aan de meest memorabele exemplaren. Maar niet iedereen is blij met de komst van al dat digitaal geweld op onze dashboards.
Thierry Métroz, de hoofddesigner van DS Automobiles, noemde de trend van veel en grote schermen in nieuwe auto’s “een beetje stom” in het Britse magazine Autocar, en wil in de toekomst alle schermen weren uit de auto’s van het merk. “Het probleem met schermen is dat als je het scherm uitschakelt, er gewoon een zwart rechthoekig oppervlak overblijft. Het is niet echt sexy en het is niet echt luxueus.”
Métroz zei dat DS voor toekomstige modellen kijkt welke nieuwe technologie er in de plaats kan komen voor de traditionele schermen, om toch informatie bij de bestuurder te krijgen. Het zal voor hem in elk geval iets minder intrusief mogen zijn dat zorgt voor meer sereniteit aan boord.
Métroz is trouwens niet de enige met een hekel aan schermen. Bugatti weert ze ook uit zijn auto’s. Etienne Salomé, directeur interieurdesign van het Franse merk, ziet Bugatti’s als tijdloos en gemaakt om veel langer dan de traditionele 10 jaar mee te gaan. En een digitaal scherm in het midden van het dashboard hoort volgens hem niet thuis in die filosofie. Ook hier klinkt het dat minimalisme zorgt voor een gevoel van luxe.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Aston Martins nieuwste telg in de DB-bloedlijn wil verder gaan dan de huidige grenzen van het Grand Tourisme en nieuwe maatstaven creëren. Maar dat doet hij zonder V12...
Met de 110 is Lada erin geslaagd om de vele kritische stemmen het zwijgen op te leggen. Maar hoe?
Diesel voor de lange afstanden en elektrisch voor de dagelijkse ritten: is de plug-in dieselhybride het beste van twee werelden? Je kan er in ieder geval heel ver mee rijden op één tank! Toch als je zijn technologie goed gebruikt...
Ford brengt zijn populaire SUV Kuga uit in een nieuwe speciale reeks Graphite Tech Edition. Een uitrustingsniveau dat ook als hybride en plug-inhybride wordt aangeboden.