MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Mate Rimac ontkent de geruchten dat het niet meer botert tussen de twee autobouwers.
Vorige week schreven we over het nieuws dat Automotive News bracht over de samenwerking tussen Rimac Group en Hyundai Motor Group. De gespecialiseerde website had uit betrouwbare bron vernomen dat de Koreaanse autobouwer zijn samenwerking met de Kroatische bouwer van elektrische supercars wou herzien. Maar daar is volgens Mate Rimac, de CEO van het Kroatische bedrijf, niets van aan.
Ook Hyundai bevestigde ondertussen aan het Duitse Auto Motor und Sport dat het verhaal niet klopt en dat de samenwerking blijft duren. “Hyundai en Kia investeren verder in de Rimac groep en kunnen bevestigen dat er op dit moment meerdere samenwerkingsprojecten lopen op hoger niveau,” klinkt het in een statement.
Mate Rimac is duidelijk niet blij met het gerucht. Dat liet hij blijken op Facebook, waar hij ook de reactie van Hyundai in Auto Motor und Sport postte.
"Hyundai heeft gereageerd op het fake news-artikel waarin gezegd wordt dat Rimac en Hyundai hun samenwerking beëindigen omwille van de Porsche-Rimac samenwerking. Zowel Hyundai als Rimac hebben gezegd dat het niet klopt. Maar media blijven erover schrijven. Dat zegt meer over media dan over iets anders,” aldus Mate Rimac.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...