Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Het Britse Autocar had een gesprek met Ferrari’s commercieel directeur Enrico Galliera over de elektrische toekomst van het merk. Volgens de geruchtenmolen zou Ferrari in 2025 zijn allereerste volledig elektrische sportwagen op de markt brengen en die zou volgens uitgelekte patentbeelden gebruik maken van een lay-out met één compacte elektromotor per wiel. Gallieri leek niet meteen van plan om die geruchten te bevestigen: “Wij zijn er stellig van overtuigd dat de batterijtechnologie nog niet voldoende ontwikkeld is om te voldoen aan de vereisten voor een supercar. We verwachten niet dat de technologie de komende vijf jaar aan de wensen van Ferrari tegemoet zal kunnen komen”.
Dat wil niet zeggen dat de Italianen niet in EV’s geïnteresseerd zijn: “Zodra de technologie voldoende geëvolueerd is zodat we er een auto mee kunnen maken die bij onze positie past, waarom niet? Maar die technologie is het sleutelelement: we gaan niet zomaar een elektrische Ferrari bouwen”. Gallieri vindt bovendien dat zo’n EV van Ferrari iets nieuw en innovatief moet bijbrengen. Dat hoort bij het DNA van het merk. En wat met het emotionele motorgeluid van een V12 of V8? “We werken er hard aan, maar ik ga nog niet zeggen of we al een oplossing hebben gevonden. Wanneer Ferrari met de technologie komt, zullen we ook daar een antwoord op hebben, en ik beloof dat het een elegant antwoord zal zijn”.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.