BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Deze 5,3 m lange elektrische pick-up krijgt een batterij van 75 of 113 kWh voor een rijbereik van 370 of 530 km, met een vanafprijs van 45.400 dollar.
De Fisker Alaska werd nog maar onlangs voor het eerst gepresenteerd, maar we krijgen nu al meer te weten. Naast enkele nieuwe beelden heeft Fisker namelijk wat technische details gedeeld met de wereld, te beginnen met de grootte van zijn batterijpakketten. Er worden twee capaciteiten aangeboden: 75 kWh of 113 kWh. Daarmee zou je een rijbereik van respectievelijk 370 of 550 km moeten halen per laadbeurt. Fisker kondigt nog geen vermogens aan, maar zegt wel dat de sprint van 0-100 km/u 7,2 of 3,9 seconden zal duren in de Alaska.
Ook de fameuze 'verlengbare' laadbak wordt nogmaals onder de aandacht gebracht. Een innovatie die we voor het eerst zaken op de conceptversie van de elektrische RAM. In de Alaska kan de laadbak uitgebreid worden van 1,4 tot 2,3 m en zelfs tot 2,8 m als je de klep openlaat. Om van de ene naar de andere configuratie te gaan, klap je de achterbank neer en zet je daarmee ook de laadbak open tot in het interieur.
Met zijn lengte van 5,3 m sluit de Fisker Alaska eerder aan op de Ford Ranger, Volkswagen Amarok en de Toyota Hilux dan op de grotere Ford F-150, RAM 1500 of nog de Rivian R1T of Tesla Cybertruck. Het is met andere woorden dus eerder een Europese pick-up dan een Amerikaanse qua formaat. Hij wordt echter wel degelijk gebouwd in de VS, en dat vanaf 2025. Fisker kondigt al een vanafprijs aan van 45.400 dollar, omgerekend een kleine 42.000 euro zonder belastingen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...