Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De Amerikaans constructeur is vooral bekend om zijn racewagens en de wegversies die daarvan afgeleid worden. Maar het verlegt nu zijn grenzen met de creatie van een offroader!
Scuderia Cameron Glickenhaus, meestal gewoon Glickenhaus of SCG genoemd, is een Amerikaanse autobouwer met een focus op de motorsport. Het maakt onder andere deel uit van de weinige merken die ingeschreven zijn in de nieuwe koningsklasse van de 24 u van Le Mans met een waanzinnige hypercar waarvan ook een wegversie zou moeten volgen! Maar Glickenhaus toont blijkbaar niet enkel interesse in uithoudingsraces. Het merk heeft net een waterstofversie van zijn Boot voorgesteld, die moet schitteren tijdens de beroemde Baja 1000.
SCG is niet aan zijn proefstuk toe op het vlak van offroaders. De extravagante Mini Boot maakte vorig jaar zijn première op de sociale media. Het grote nieuws is zijn immense waterstofreservoir. Volgens de autobouwer zou hij daarmee bijna 1.000 km moeten kunnen afleggen zonder te tanken! En zoals gewoonlijk heeft Glickenhaus meteen ook aangekondigd dat het een versie zal bouwen die gehomologeerd is voor gebruik op de Amerikaanse wegen.
Krijgt Audi en zijn RS Q e-tron concurrentie in de categorie van de ecologische rally-raid wagens?Terwijl de Duitser al deelnam aan de Dakar-rally en er een plaatsje wist te veroveren in de geschiedenisboeken, zit de Amerikaan nog in het 3D-stadium. Er wordt trouwens geen enkele informatie over zijn rijbereik gecommuniceerd. Dus wat denk je? Ligt de toekomst van het offroad rijden eerder in batterij-aangedreven modellen of in waterstof?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.