Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Hoewel het rationeel geen elk voordeel biedt, wil BMW ze toch zo lang mogelijk aanbieden op zijn auto’s voor liefhebbers.
De handgeschakelde versnellingsbak verdwijnt binnenkort waarschijnlijk. De elektrische auto komt er immers aan, maar ook bij de auto’s met verbrandingsmotor kiezen steeds meer mensen voor een automaat. Een aantal merken schrappen zelfs de handgeschakelde versnellingsbak, Mini en moederhuis BMW op de vernieuwde 3 Reeks bijvoorbeeld. Maar voor zijn M-cars wil BMW ze wel zo lang mogelijk blijven aanbieden.
Dat zegt Frank van Melen, de baas van de M-afdeling bij BMW, die enkele dagen geleden ook al verklapte dat er aan iets speciaals gewerkt wordt voor de vijftigste verjaardag van BMW M. Volgens van Melen zal zijn merk er alles aan doen om het plezier van drie pedalen en een versnellingspook zo lang mogelijk te blijven aanbieden. Al is dat niet meteen logisch, zegt hij zelf...
“Vanuit een technisch standpunt bekeken, is er weinig reden om ze te redden. Ze zijn zwaarder, trager en zorgen voor een slechter brandstofverbruik dan het alternatief. Maar onze klanten en fans zijn gehecht aan de handgeschakelde versnellingsbak. Het zorgt voor een connectie wanneer ze kunnen demonstreren dat ze het beest kunnen temmen – en daar draait het om.”
Bij de bestellingen voor de nieuwe M2 verwacht BMW trouwens dat de helft van de bestelbons getekend wordt met het vakje van de handgeschakelde versnellingsbak aangekruist. De allereerste M3 Touring wordt daarentegen standaard geleverd met een 8-traps automaat.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...