Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De informatie komt van onze doorgaans goed geïnformeerde collega’s van Autocar, via de voormalige designbaas van Jaguar Ian Callum. Volgens die laatste zitten de ingenieurs met een enorm dilemma bij de ontwikkeling van de toekomstige F-Type: gaat Jaguar verder met een traditionele architectuur met de motor voorin en achterwielaandrijving of kiest het voor innovatie, met een middenmotor en eventueel een elektrische aandrijving? Als die laatste formule wordt gekozen, dan zou de auto sterk kunnen lijken op de conceptcar C-X75 die Ian Callum aan het begin van dit decennium had getekend.
“Ik heb liever auto’s met een middenmotor. Het is in elk geval iets wat ik graag zou zien gebeuren. Voor een elektrische sportwagen kan ik me wel een design inbeelden zoals dit [nvdr: van de C-X75], met de batterij centraal opgesteld in een T- of H-vorm. Het kan ook een auto worden met een in lengte opgestelde verbrandingsmotor. […] De stijl mag niet de aandrijflijn bepalen, de aandrijflijn moet de stijl dicteren”, zo vertelde hij aan onze collega’s.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.